2010. október 5., kedd

A blogok jellemzői

Kedves olvasóim!

A mostani bejegyzésemben a blogok jellemző és formális tulajdonságait fogom nektek kifejteni.

Jellemzők

A blogok jellemzői közé tartozik, hogy egy személy vagy csoport saját nézőpontját, véleményét és gondolatait publikálja, tehát elérhetővé teszi a nagyközönség felé. A blog olvasói ezekhez a bejegyzésekhez hozzáfűzhetik kommentárjaikat, de ehhez a blog készítőjének ezt engedélyeznie kell. Így kialakulhatnak ki az úgy nevezett vitablogok is, melyben az olvasók, és maga a blogger is igyekszik meggyőzni a többséget igazáról.

Adottak még egyéb lehetőségek is, ilyenek például a hivatkozások, linkek, képek, filmek, videók és zenék. Lehet szavazásokat is indítani, ami azt eredményezi, hogy van visszacsatolásunk, tehát a blogolás egy kétoldalú dolog is lehet, ha úgy akarjuk.

A blog működése a kukkoláson alapul, mivel minden ember kíváncsi és kutakodni akarnak mások életében.
Fontos a folyamatos frissítés és újítás, mivel csak ezzel tudjuk megtartani olvasóinkat. Fontos, hogy tartalma személyes, hiszen a saját álláspontunkat osztjuk meg.

Mérhető népszerűség

A blogunk népszerűsége mérhető. Erre a célra szolgálnak az úgy nevezett "webstatisztikai" eszközök. Ezeknek segítségével számszerű adatokat kaphatunk, hogy pl. hányan látogatták meg oldalunkat, hányan töltötték le tartalmainkat.

A blog nagyon szerteágazó, gyorsan fejlődik és bizonytalan, hiszen bármikor elérhetetlenné válhat a tartalma. Ez bekövetkezhet a szolgáltató megszűnésével, illetve, ha a blogger törli saját webnaplóját. Itt kell megemlítenünk azt is, hogy a kommentek, hozzászólások közzététele is a blogger-től függ., Ő engedélyeziheti illetve tilthatja le az adott hozzászólásokat, tehát ő a moderátor is.

Propaganda és reklám

Napjainkban blogokat már készítenek reklám, illetve propaganda célokra is. Ebből láthatjuk, hogy egy blog igazán sokoldalú lehet és könnyű a céljait, tartalmát és közönségét befolyásolni. Mivel már erre is alkalmas leszűrhetjük azt a következtetést is, hogy mivel hatékony eszköz a reklám és propaganda területén is, sok a webnaplókat olvasó személyek száma. Ha kevés ember olvasná a blogokat, akkor ez az egész herce-hurca nem érné meg senkinek sem.

Ha további információkat szeretnétek kapni a blogok jellemzőiről, akkor látogassatok el erre az oldalra.

 (Felhasznált cikk: Szakmai blog http://www.market-iq.hu/szakmai_blog.html)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése